De kop is er af - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Ad Bijma - WaarBenJij.nu De kop is er af - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Ad Bijma - WaarBenJij.nu

De kop is er af

Blijf op de hoogte en volg Ad

15 Juli 2019 | Duitsland, Dresden

Zondagochtend 14-7 om 09.00 uur vertrokken vanuit Best, uitgezwaaid door Jeanne. Aankomst in Dresden-Mockeritz (camping) om 17.30 uur. Rustige reis achter de rug, op zondag geen vrachtverkeer op de weg. Prima camping, mooi plaatsje. Zelf een maaltijd gekookt (naar een recept van Tonnie (Tonnie bedankt), uiteraard met een goed glas weggespoeld.

Maandag 15-7 rustig ontbeten, daarna op de fiets voor een bezoek aan Dresden. In 1945 een compleet plat gebombardeerde stad, inmiddels weer herbouwd, de belangrijkste monumenten weer volledig in ere hersteld. Opmerkelijk: de zwarte monumenten, schoonmaak zal nog wel ooit volgen. Lekker gegeten bij de Vietnamees in Dresden-Neustad (mooie muurschildering).

Morgen op pad naar Polen, de daaropvolgende dag wordt een dag van bezinning met een bezoek aan Auschwitz.

Verslag uit: Duitsland, Dresden

22 September 2019

Lest Best

17 September 2019

Constanta en de Donau-delta

10 September 2019

Op weg naar en in Bulgarije

02 September 2019

Asmara, Safranbulo en Sile,

28 Augustus 2019

Familiebezoek Samsun, Sinop
Ad

Zondag 14 juli is de startdatum van ons familie-reisje rond de Zwarte Zee. Via Duitsland en Polen rijden we naar Odessa in Ukraïne. Vandaar met de ferry naar Georgië en vervolgens via Turkije, Bulgarije en Roemenië weer terug naar Odessa. Als alles volgens planning verloopt zijn we eind september weer terug.

Actief sinds 11 Juli 2019