Familiebezoek Samsun, Sinop - Reisverslag uit Perşembe, Turkije van Ad Bijma - WaarBenJij.nu Familiebezoek Samsun, Sinop - Reisverslag uit Perşembe, Turkije van Ad Bijma - WaarBenJij.nu

Familiebezoek Samsun, Sinop

Door: Ad en Tom

Blijf op de hoogte en volg Ad

28 Augustus 2019 | Turkije, Perşembe

Zondag 25-8:
Van Persembe op weg naar Samsun, waar we te gast zijn bij de opa en Nesla, de moeder van Aykut. Het is even zoeken, maar we vinden uiteindelijk het juiste adres in Erenkoy, een paar kilometer voorbij Samsun. We worden allerhartelijkst ontvangen, eten ons buikje rond met typisch Turkse gerechten en ontmoeten veel familie en familievrienden die in een niet aflatende stroom op bezoek komen. We maken een korte wandeling om de omgeving te verkennen.

Maandag 26-8:
Ad gaat in de ochtend met de overbuurman, ook een oud inwoner van Best, naar de garage om een nieuwe stekker te vinden voor de aansluiting met de fietsendrager. Dat is snel gepiept. Met dank aan Aykut in Best die op afstand mee hielp zoeken. S’Middags maken we een fietstocht langs het strand en nemen een duik. Bij terugkeer duikt Jeanne in bed, die voelt zich niet erg lekker.

Dinsdag 27-8:
Afscheid van de familie en met pijn in het hart van Jeanne, die (geheel volgens plan) met opa en Nesla het vliegtuig terug neemt naar Keulen en daar wordt opgehaald door Aykut. Met z’n vieren zetten we de reis voort en rijden langs de kust via Bafra en Gerse naar Sinop, het meest noordelijke puntje van Turkije en een van de pareltjes aan de Turkse Zwarte Zeekust. We vinden een mooie plek op camping Marti, wederom direct aan zee. De eerste echte camping sinds Krakau in Polen. Er is een wasmachine dus vandaag dinsdag wordt wasdag.

Woensdag 28-8:
Na een duik in zee gaan we met de Dolmus naar Sinop. Een mooie stad met tal van restaurantjes aan de havenkant, een lange winkelstraat (voetgangersgebied) en een prachtige oude moskee. We lunchen aan de haven en keren weer terug naar de camping. Morgen trekken we verder.

Verslag uit: Turkije, Perşembe

22 September 2019

Lest Best

17 September 2019

Constanta en de Donau-delta

10 September 2019

Op weg naar en in Bulgarije

02 September 2019

Asmara, Safranbulo en Sile,

28 Augustus 2019

Familiebezoek Samsun, Sinop
Ad

Zondag 14 juli is de startdatum van ons familie-reisje rond de Zwarte Zee. Via Duitsland en Polen rijden we naar Odessa in Ukraïne. Vandaar met de ferry naar Georgië en vervolgens via Turkije, Bulgarije en Roemenië weer terug naar Odessa. Als alles volgens planning verloopt zijn we eind september weer terug.

Actief sinds 11 Juli 2019